Geleiders en honden

Op onze hondenschool zijn alle rassen toegelaten.

We starten met een introductieles die ongeveer 2 keer per maand zal doorgaan (woensdag of zaterdag). Deze is vrijblijvend en gratis, doch is deze verplicht om te kunnen starten in de desbetreffende klas.
Deze theoretische introductieles zal worden gehouden in het leslokaal van onze kantine en duurt ongeveer 30 minuten. De informatie die u hier krijgt betreft een uitleg over de club, de algemene reglementen, de indeling van de klassen en de manier van trainen met de hond. Uiteraard is er ook gelegenheid tot het stellen van vragen.
Meteen daarna zal ook de eerste gratis praktijkles gegeven worden.
Nog vragen? Stuur een e-mail naar hvltrainen@gmail.com.
Inschrijven voor deze introductie is verplicht doe je door een e-mail te sturen naar hvltrainen@gmail.com

De minimum leeftijd van de geleiders is 16 jaar. In overleg met de instructeurs en hoofdinstructeur kan een afwijking toegestaand worden. De absolute minimumleeftijd is 12 jaar.

Mogelijke afwijkingen kunnen zijn:
  • Voor kleine rassen (<= 35 cm schofthoogte) 12 jaar
  • Voor grote rassen (> 35 cm schofthoogte) 14 jaar

Voor de honden geldt dat ze hun basisentingen gehad moeten hebben. Meestal krijgen ze de laatste enting rond hun 12 weken. Dit om de pups te beschermen tegen ziektes.
Natuurlijk zijn honden die ouder zijn ook welkom. Indien ze ouder zijn dan 7 maanden starten ze in de A klas. Voor die start moet de hond eerst gezien worden door de hoofd- of adjunct-hoofdinstructeurs.
Het interne reglement en de statuten liggen ter inzage in de kantine, maar kunnen ook opgevraagd worden bij info@hondenvereniginglommel.be

Lidgelden

Voor de lidgelden telt het volgende:
  • De termijn van het lidmaatschap loopt over 1 jaar, startend vanaf de datum van inschrijving
  • 100€ voor het eerste jaar
  • 75€ per jaar voor de daaropvolgende jaren
  • 40€ per jaar voor een steunend lid

Documenten tegemoetkoming lidgeld vanuit de ziekenfondsen